הישראלי שנבחר לדירוג טיים למאה המשפיעים בתחום ה-AI, לצד סונדאר פיצ’אי וסם אלטמן


ד״ר זאק דבי-אהרן, שהקים את חברת AEYE Health לאבחון מחלות דרך רשתית העין, נבחר לדירוג TIME100 AI . ״יזמים כמו דבי-אהרן מדגימים את הפוטנציאל של AI לשפר את חיינו״, ציין המגזין

דר זאק דביאהרן נבחר ל-TIME100 AI – דירוג מגזין טיים למאה האנשים המשפיעים ביותר בתחום הבינה המלאכותית לשנת 2024. זוהי השנה השנייה בה מתפרסם הדירוג. הרשימה כוללת מנהיגים, יזמים, ומובילי דעה מרחבי העולם, ולצדו של דבי-אהרן, נכללים ברשימה בין היתר מנכ״ל גוגל סונדאר פיצ’אי, מנכ”ל מטא מארק צוקרברג ומנכ”ל OpenAI סם אלטמן.

דבי-אהרן הקים בשנת 2018 יחד עם היזם הוותיק דני מרגלית, את חברת AEYE Health שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לאבחון של מחלות באמצעות בדיקה מהירה ולא פולשנית של רשתית העין. דבי-אהרן, בוגר 8200 ובעל דוקטורט בלמידת מכונה מאוניברסיטת תל אביב, הוא יזם סדרתי בתחום ה-AI, ולפניAEYE Health, הקים שתי חברות מצליחות בתחומי מוצרים אנליטיים לתאגידים ושירותים פיננסיים, מבוססי בינה מלאכותית גם כן.

לדברי המגזין, ״ דירוג TIME100/AI מציע דוגמאות לאפשרויות הטמונות ב-AI, כאשר היא עוברת מתוך המעבדה אל השטח״. המגזין מציין כי יזמים כמו דבי-אהרן ״מדגימים את הפוטנציאל של בינה מלאכותית לשפר את האופן שבו אנו חיים ועובדים״.

הסטארט-אפ AEYE Health, שפועל מתל אביב וניו יורק, פיתח תוכנה המשתלבת במערכות לסריקת רשתית העין ומנתחת את התוצאות. הטכנולוגיה של החברה מצילה מדי יום מטופלים רבים מעיוורון, באמצעות בדיקה שקיבלה את אישור ה- FDA ואינה דורשת מעורבות של רופא/ה בתהליך. סיבת העיוורון המובילה אצל אנשים בוגרים קשורה בסיבוכי סוכרת ברשתית, וניתן למנוע אותה בעזרת גילוי מוקדם. בנוסף, דרך רשתית העין, מסביר דבי-אהרן, ניתן לאבחן גם עשרות מחלות סיסטמיות, כגון לחץ דם גבוה, בעיות לבביות, בעיות כליה ואפילו סיכון לדמנציה. הטכנולוגיה של החברה זמינה כרגע בארצות הברית, והחברה מאמינה שבקרוב תהיה זמינה גם עבור מטופלים בישראל דרך קופות החולים.

עם היוודע על היבחרו לדירוג מסר דבי-אהרן: ״אני נרגש מאוד להיכלל ברשימת מאה המשפיעים של מגזין טיים בתחום הבינה המלאכותית, לצד האנשים המובילים בתחום. זוהי תקופה ייחודית והיסטורית מבחינת ההתפתחויות הטכנולוגיות ב-AI, ובזכות הטכנולוגיה של AEYE Health ראייתם של רבים בעולם תינצל״.

לדירוג המלא של טיים:

https://time.com/collection/time100-ai-2024/


קרדיט: AEYE Health

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ בע"מ

תגובות סגורות