סקר של קינדריל מגלה ש-86% מהארגונים מאמצים במהירות AI לקידום מודרניזציה של מערכות מיינפריים

  • המשיבים בסקר מדווחים גם על החזר על ההשקעה בשיעור של עד 225% במיזמי טרנספורמציה דיגיטלית של מערכות המיינפריים שלהם בשנה אחת
  • מערכות מיינפריים ממשיכות להיות שחקן מרכזי בסביבות IT היברידיות

קינדריל (NYSE: KD), ספקית שירותי תשתיות ה-IT הגדולה בעולם, פרסמה את תוצאות הסקר השנתי 2024 State of Mainframe Modernization Survey Report הנותן תמונת מצב למודרניזציה של מערכות מיינפריים, וקובעת ש-2024 היא שנת אימוץ הבינה המלאכותית (AI) על המיינפריים. הסקר גם אישש את ההנחה שלמרות שפרויקטי מודרניזציה מחוללים יתרונות פיננסיים משמעותיים, ארגונים רבים ממשיכים להתמודד עם מחסור במיומנויות, המעכב את השינוי הנדרש במערכות מורכבות, החיוניות לביצוע משימות.

מנהלים המתמודדים עם אתגרים כלכליים, תחרותיים, טכנולוגיים ורגולטוריים, מבקשים יותר ויותר לחולל שינוי ולהפיק ערך חדש מנכסי ה-IT שלהם, בכלל ממערכות המיינפריים. הסקר שערכה קינדריל בקרב 500 דמויות מפתח בעסקים וב-IT מגלה כי 86% מהמשיבים מאמצים במהירות בינה מלאכותית ובינה מלאכותית גנרטיבית, כדי להאיץ את מיזמי המודרניזציה של מערכות המיינפריים שלהם. שליש מהמשיבים ציינו כי הפלטפורמה הפכה לבסיס לניהול עומסי עבודה מבוססי בינה מלאכותית. בנוסף, קרוב למחצית דיווחו כי הם שואפים להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי לחלץ נתוני מיינפריים קריטיים, על מנת להפוך אותם לתובנות לפעולה.

“מערכות מיינפריים ממשיכות לתפוס תפקיד מרכזי בעולם ה-IT ההיברידי ומתפתחות כדי לשרת תרחישי שימוש חדשים, בעת שהשפעתן של AI ואבטחת מידע על תוכניות המודרניזציה הולכת וגדלה. קינדריל ניצבת בחזית המגמה הזו, ומספקת מומחיות קריטית לביצוע המשימה כדי לסייע ללקוחות לעמוד ביעדים שלהם”, אומר דרור פרל, מנכ”ל קינדריל ישראל. “עבודה עם השותפים במיזמי המודרניזציה של המיינפריים והבינה המלאכותית שלהם, מאפשרת לעסקים לקדם הזדמנויות חדשות, לשפר את החוסן הארגוני, לצמצם אתגרי מיומנויות ולהניב תוצאות טובות יותר. בדרך זו, מערכות מיינפריים יכולות להמשיך ולשגשג, וליצור ערך עסקי רב בסביבות היברידיות”.

על פי המשיבים בסקר, פרויקטים ותבניות מודרניזציה של IT מניבים תוצאות עסקיות משמעותיות, בכלל זה החזר תלת-ספרתי על ההשקעה (ROI) בשיעור של 114% עד 225%, וחיסכון מצרפי של 11.9 מיליארד דולר בשנה. כמעט כל הארגונים בחרו באסטרטגיית IT היברידית – מודרניזציה במערכות המיינפריים המשולבת בענן ציבורי/פרטי ופינוי יישומים ונתונים מהפלטפורמה. יתר על כן, 96% מהמשיבים דיווחו כי הם מעבירים עומסי עבודה לענן בשיעור של 36% בממוצע.

על פי מידע חדש שעלה השנה בסקר, המשיבים סבורים כי היכולת לקבל תמונת מצב ארגונית כקריטית למינוף יעיל של כל הנתונים על פני סביבת ה-IT ההיברידית שלהם. למעשה, 92% מהנשאלים ציינו שמסך שליטה מרכזי אחד (דאשבורד) חשוב לניטור הפעילות שלהם, אולם 85% ציינו שהם מתקשים לעשות זאת כראוי. Kyndryl Bridge מספקת פלטפורמת אינטגרציה פתוחה מונעת בינה מלאכותית שיכולה לפתור את האתגר הזה, ולסייע לארגונים לקבל יכולות צפייה, תזמור ויעילות משופרים בכל הסביבות הטכנולוגיות שלהם.

הסקר גם אישר כי רבים מהנשאלים ממשיכים להתמודד עם מחסור במיומנויות, במיוחד בתחומים חדשים כגון AI גנרטיבי, שיכול להאיץ על הטרנספורמציה של מערכות מיינפריים  ולגשר על פער המיומנויות. בנוסף, הסקר מעלה כי מיומנויות אבטחת מידע זוכות לביקוש רב עקב הדרישה הגוברת לתאימות לרגולציה, וכמעט כל המשיבים סימנו את אבטחת המידע כגורם המרכזי המניע החלטות בנוגע למיזמי מודרניזציה. לנוכח הלחץ ההולך וגדל בתחום זה, הסקר חשף כי 77% מהארגונים משתמשים בספקים חיצוניים לביצוע פרויקטי מודרניזציה של מערכות מיינפריים.

סקר עולמי שנתי שני זה של שנערך בקרב מנהלים ומנהלי IT, מספק תובנות לגבי התפקיד הקיים והעתידי של מערכות המיינפריים בסביבת IT היברידית, וכיצד הן ממשיכות להשתנות ולקבל צורה חדשה. כדי ללמוד עוד על האופן שבו המשיבים רואים את הטרנספורמציה של מערכות המיינפריים והמודרניזציה של היישומים, כמו גם על האתגרים, הסיכונים והיתרונות הכרוכים ביוזמות שלהם.


תמונת כותרת: דרור פרל 5 קרדיט אפרת קופר

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות