20 חברות אקלימטק ישראליות נבחרו לייצג את ישראל בוועידת האקלים של האו”ם 29COP בבאקו

הטכנולוגיות הישראליות שיקררו את העולם: ממקרר ללא חשמל ועד לרובוט אוכל יתושים

ועידת האקלים COP29, שתתקיים בנובמבר בבאקו, אזרבייג’ן, תיתן במה ל-20 חברות אקלימטק ישראליות פורצות דרך שנבחרו בקפידה על ידי רשות החדשנות, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומכון הייצוא. החברות המובילות הללו מגיעות מתחומים מגוונים כגון אנרגיה מתחדשת, מים, חקלאות מתקדמת, בנייה ירוקה, תחבורה חכמה, סביבה, מחזור וסילוק פחמן דו-חמצני – כולן מציגות פתרונות חדשניים להתמודדות עם משבר האקלים העולמי.

המשלחת הישראלית – פורצת דרך וגלובלית

המשלחת הישראלית אותה מובילים משרד החוץ, משרד הגנ”ס, רשות החדשנות, מכון מהיצוא, משרד הכלכלה ומשרד החמ”ט  תציג את הפתרונות בביתן הישראלי ב -BLUE ZONE, המוקד המרכזי של הכנס. הטכנולוגיות שיוצגו בביתן נבחרו בקפידה על מנת להדגים את השפעת החדשנות הישראלית על הקהילה הגלובלית בתחומי האקלים. הטכנולוגיות נעות מהפחתת פליטות גזי חממה ועד פתרונות מים מתקדמים, ותשקפנה את היכולת הישראלית להוביל שינוי משמעותי במאבק במשבר האקלים.

גילה גמליאל, שרת החדשנות, מדע וטכנולוגיה: “ישראל ממנפת את היצירתיות והחדשנות שלה כדי להוביל פתרונות פורצי דרך במשבר האקלים. החברות שייבחרו לייצג את ישראל בוועידת האקלים COP29 מציגות חזון אמיתי לשינוי עולמי. אנחנו מחויבים לקידום טכנולוגיות שישפיעו על כלכלה בת קיימא, איכות הסביבה ואיכות החיים הגלובלית. זוהי הזדמנות להראות לעולם את הכוח והחדשנות הישראלית, ואת התרומה שלנו לאתגרי הקיימות הגדולים ביותר של המאה ה-21.”

“ההשתתפות הישראלית ב-COP29 מדגישה את המחויבות שלנו לקידום פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך להתמודדות עם אתגרי האקלים” אומר דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות. “החברות הישראליות מציגות חזית טכנולוגית עולמית שתסייע לאנושות ולכלכלה הגלובלית להתמודד עם שינויי האקלים באמצעות חדשנות פורצת דרך. גם בתחומי האקלימטק, ישראל היא אחד ממוקדי החדשנות המובילים בעולם”.

נילי שלו, מנכלית מכון היצוא: “ועידת COP29 היא במה ייחודית עבור חברות האקלימטק הישראליות להציג את הפתרונות החדשניים שלהן לשחקנים גלובליים מרכזיים. החברות שלנו לא רק מפתחות טכנולוגיות מתקדמות אלא גם משנות את הדרך בה העולם מתמודד עם אתגרי האקלים. הייצוג הישראלי בוועידה הוא הזדמנות לחזק את הקשרים הבינלאומיים, לקדם שיתופי פעולה ולפתוח דלתות לשווקים חדשים עבור הטכנולוגיות שמעצבות את העתיד הירוק”.

רשימת החברות המלאה והמוצרים שיציגו:

  • Airovation Tech: פיתחה טכנולוגיה ייחודית ללכידת ואחסון פחמן דו-חמצני באוויר. המערכת מאפשרת לתעשיות מאתגרות כמו דשנים, בטון ופלדה להפחית את פליטות הפחמן באופן משמעותי.
  • CarbonBlue: מסירה פחמן דו-חמצני ממי אוקיינוס, תוך גרימת המים לספוג עוד פחמן דו חמצני. מהאטמוספירה. תהליך הסרת הפחמן לא מצריך טיפול מקדים למים, מה שהופך אותו אידיאלי לשילוב בתשתיות מים קיימות.
  • Rewind: מפתחת שיטה לסילוק פחמן דו-חמצני (CDR) שבה מאחסנים חומר ביולוגי בעומק של 2 קילומטרים במים נטולי חמצן בים השחור.
  • Momentick: מספקת יכולות מדויקות ואוטונומיות לזיהוי וכימות פליטות מתאן וגזי חממה נוספים ברמה עולמית, תוך שימוש בחיישנים מתקדמים ובינה מלאכותית.
  • Senecio Robotics: מתמודדת עם מגיפת היתושים העולמית על ידי פיתוח פלטפורמה רובוטית המונעת בינה מלאכותית, המשחררת זכרים עקרים כדי לצמצם באופן דרמטי את אוכלוסיית היתושים באזורים נרחבים בעולם.
  • TextRe: מתמחה בהמרת פסולת טקסטיל סינתטי לחומרים ממוחזרים ברי קיימא, המשמשים ליישומים מגוונים בתעשיית הפלסטיק.
  • Treetoscope: מציגה טכנולוגיית אופטימיזציה להשקיה מתקדמת בחקלאות, המפחיתה בזבוז מים ומקדמת שימוש יעיל במקורות מים מתחדשים.
  • BlueGreen Water Technologies: מטהרת אגמים מזוהמים באמצעות שילוב חומרים וטכנולוגיות חדשניות לטיפול במקורות מים עומדים ונהרות.
  • SolCold: פיתחה ציפוי ננו-טכנולוגי ייחודי שמקרר מבנים תחת אור השמש ללא צורך בצריכת חשמל, מה שהופך אותו לפתרון מושלם עבור אזורים חמים מאוד.
  • EZPack: מספקת פתרונות מים מחוץ לרשת לאזורים כפריים, עם טכנולוגיות המאפשרות אספקת מים נקיים לשתייה וחקלאות גם בתנאים קשים.
  • NGV: מציעה טכנולוגיה להפחתת פליטת פחמן מתעשיות מזהמות תוך יצירת מוצרים ברי קיימא. הפתרון מאפשר הפחתה של למעלה מ-80% בפליטות לאורך מחזור החיים.
  • Envomed: פיתחה פתרון לטיפול בפסולת רפואית מסוכנת עם דגש על שמירה על איכות הסביבה וצמצום פליטות מזהמים.
  • Reep Technologies: מסירה דיו מעמודי נייר באופן שמאפשר שימוש חוזר בנייר והפחתת זיהום בתעשיית הדפוס.
  • H2OLL: מספקת טכנולוגיה להפקת מי שתייה ישירות מהאוויר, פתרון ייחודי עבור אזורים עם מחסור במקורות מים.
  • Salicrop: מפתחת תחליפי דשנים ידידותיים לסביבה שמסייעים לצמחים להסתגל לתנאים אקלימיים קשים.
  • ANINA Culinary Art: מציעה פתרונות אריזה ייחודיים לארוחות בריאות, ידידותיות לסביבה, ומוכנות לאכילה תוך דקות.
  • CI Sensing: פיתחה פתרון מהפכני בניטור פליטת גזי-חממה המבוסס על טכנולוגיית דימות אופטית (OGI) שיסייע לחברות אנרגיה בצמצום פליטות והגברת הבטיחות נגד דליפות.
  • Marine Edge: מספקת פתרון אופטימיזציה לחברות שילוח ימי המצמצם צריכת דלק ופליטות מזהמים.
  • Terra: פיתחה טכנולוגיה לניהול ומונטיזיציה של סילוק פחמן עבור חקלאים.

ועידת COP29 היא הכינוס הגדול ביותר בעולם בתחום האקלים בהשתתפות נציגי ממשלות, מגזר פרטי, אקדמיה וגופים פיננסיים. השנה צפויים להשתתף למעלה מ-100 ראשי מדינות ויותר מ-40,000 משתתפים. במסגרת הכינוס יתקיימו דיונים על הפחתת פליטות גזי חממה והסתגלות לשינויי האקלים, תוך הדגשת הפתרונות שמביאים חדשנות וקיימות.

ישראל, שתשתתף בביתן הרשמי שלה, תציג לעולם את חזית החדשנות שלה בתחום האקלים, ותסייע בכך לחזק את הכלכלה הישראלית, לעודד שיתופי פעולה בינלאומיים, ולהוביל את העולם לעבר עתיד בר קיימא יותר.


תמונת כותרת: דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות. קרדיט: חנה טייב.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות